Friday, September 17, 2010

Cerita Ramadhan & Syawal 2

Popia..dimana kan ku cari ganti...



Esoknye,aku dah merancang ni nak pegi Bazar Ramadhan nyg dekat Sg Acheh,Png.Berangan2 nak beli popia lagi.I’m so damn craving for the food.Sg Acheh tu takdela dekat dgn rumah aku pun,dh masuk negeri Pulau Pinang dah.Situ je yg aku tahu Bazar Ramadhan yg besar sikit.Lagipun dah hari terakhir Ramadhan org pun dah tak byk sgt berjual2 makanan dah.Jadi aku kena pegi jauh sikit utk cari bazaar y byk pilihan sikit.Dekat pekan area rumah aku mmg tak banyak jenis makanan pun g dia jual.

Emak & kak long aku dah membebel,apela yg nak pegi jauh2 sgt.Nak cari ape sgt.Kat rumah pun byk makanan kate diaorg.Mmg la byk makanan kt rumah tapi popia goreng tak ade.Untuk pengetahuan la kan,aku ni adalah sejenis seorang yg kalau nk makan sesuatu tu,aku akan cari sampai dapat no matter what it takes.Nantilah aku cerita bagaimana pada suatu tahun semasa raya aku bersusah payah mencari kerang utk dibuat rendang.

Jadi aku pun naiklah motor dengan anak sedara aku si atiq tu ke bazaar di Sg Acheh tu.Saje ajak dia teman aku,dia nak saja ikut aku.Aku upah dia ayam percik.Hari ni pun menerima nasib yg sama juga.Sempat makan seketul gak,yg lain habis dimakan famili aku.Takkanlah aku nak begitu selfish sampai sorokkan kuih tu utk aku mkn sorang je.Takpelah,mungkin ade rezeki lagi mo mkan popia.Aku rase maybe aku jer yg patut belajar buat kuih tu kot.Huhu..

No comments: